රහස් කියන කන්දෙන් සම්මාන දිනූ සම්පත් ජය­වීර

gossiplanka image 1
සිග්නීස් සම්මාන උලෙ­ළේදී 2023 වර්ෂයේ චිත්‍ර­පට අත­රින් සහාය හොඳ ම නළුවා සම්මා­නය හිමි වූයේ ජගත් මනු­වර්ණ අධ්‍ය­ක්ෂ­ණය කළ ‘රහස් කියන කඳු’ චිත්‍ර­ප­ටයේ කළ විශිෂ්ට රංග­නය උදෙසා සම්පත් චාමින්ද ජය­වී­රට යි. ධර්ම­ප්‍රිය ඩයස්ගේ ‘මම නෙවෙයි වෙන කෙනෙක්’ නාට්‍ය මාතර වේදිකා ගත වූ බැවින් සම්පත්ට සිය සිනමා ජීවි­තයේ හිමි වුණු ප්‍රථම සම්මා­නය ලබා ගැනීම සඳහා එම උලෙ­ළට සහ­භාගි වන්නට නොහැකි වුවත් එදින රාත්‍රි­යේදී ම සම්මා­නය ඔහුගේ අතට පත්වී තිබිණි. මින් පෙර යෞවන සම්මාන නා‍ට්‍ය උලෙ­ළ­ව­ලදී සම්මාන කිහි­ප­යක් ම දිනා සිටින සම්පත් ටෙලි නිර්මාණ රංග­නය උදෙසා අවස්ථා කිහි­ප­ය­කදී සම්මාන සඳහා නිර්දේශ වී තිබිණි. වසර 27ක රංගන අභ්‍යා­සයේ සිනමා සම්මා­න­ය­කට හිමි­කම් කියූ පළමු අව­ස්ථාවේ සතු­ටට සුබ පත­මින් අපි සම්පත් සමඟ කතාබහ කළෙමු.


පළමු වතා­වට සිනමා සම්මා­න­යක් ලැබීම ගැන මොකද හිතෙන්නේ….?


ලොකු සතු­ටක් දැනෙ­නවා. මේ චරි­තය වෙනත් සිනමා සම්මාන උලෙ­ළ­වල­දීත් විනි­සු­රු­වන් ඉදි­රියේ දිගහැරුණා. නමුත් කිසි කෙනෙ­කුට ඒ චරි­තය පෙනිලා තිබුණේ නැහැ. සිග්නීස් සම්මාන තේරීම් කණ්ඩා­ය­මට එය පෙනීම ගැන සතු­ටුයි. සම්මා­න­යක් කියන්නේ ඊළඟ වැඩ­ව­ලට ලොකු දිරි දීමක් හැටි­යට මම සල­ක­නවා. ජගත් මනු­වර්ණ අධ්‍ය­ක්ෂණ කාර්ය­යේදී වගේ ම තරු­ණ­යෙක් හැටි­යට මේ චිත්‍ර­ප­ටය වෙනු­වෙන් විශාල මහ­න්සි­යක් දැරුවා. පිරි­වැය දරන්න නිෂ්පා­ද­ක­ව­ර­යෙක් සොයා ගන්න ඔහුට පහසු වුණේ නැහැ. අපිත් මුදල් ගැන හිතන්නේ නැතුව නිර්මා­ණය පැත්තෙන් සහ අලුත් දේකට අත දෙන්න ඕනේ කියන හැඟී­මෙන් කැප­වී­මෙන් මේ චිත්‍ර­ප­ටයේ වැඩ කළා.


ජගත් මනු­වර්ණ ඇතුළු මේ චිත්‍ර­ප­ටය වෙනු­වෙන් දහ­ඩිය කඳුළු හැලූ හැමෝට ම මම ආද­රෙයි. ස්තුතියි. මං ගැන හැරිලා බලද්දි මගේ ජීවි­තයේ අමාරු ම අව­ස්ථා­ව­ලත් මේ රංගන ජීවි­තය අත්නොහැර අල්ල­ගෙන ඉන්න හැකි වීම ගැන මම මුලින් ම මට ස්තුති­වන්ත වෙනවා.


රංග­න­යට අව­තීර්ණ වන්නේ කොහොම ද…?


අවි­ස්සා­වේල්ල මැද­ගොඩ මගේ ගම යි. මම පාසල් ගියේ සීතා­වක මධ්‍ය මහා විද්‍යා­ල­යට යි. පාසලේ මම කැපී පෙනෙන ශිෂ්‍ය­යෙක් නෙවෙයි. නමුත් පාසල් කාලයේ පටන් හොඳ සම්මා­න­නීය ජාත්‍ය­න්තර චිත්‍ර­පට ආදිය ගැන මගේ විශේෂ උන­න්දු­වක් තිබුණා. මම ඒවා හොයා­ගෙන නැර­ඹුවා. රඟ­පෑම ගැන උන­න්දු­වක් තිබුණා. සින­මාව ගැන ලිය­වුණු පුව­ත්පත් ලිපි මම කියෙව්වා. පාසල් කාල­යෙන් පස්සේ මම ජාතික තරුණ සේවා සභාවේ නාට්‍ය හා රංග කලා ඩිප්ලෝමා පාඨ­මා­ලාව 1998 දී හදා­ර­නවා. එච්. ඒ. පෙරේරා, ඩග්ලස් සිරි­ව­ර්ධන මහ­ත්වරු ඇතුළු ක්ෂේත්‍රයේ ප්‍රවී­ණ­යන් ගුරු­වරු හැටි­යට ඒ පාඨ­මා­ලා­වට සම්බන්ධ වුණා. ඒ පාඨ­මාලා කාලය තුළ මගේ කිරි අම්මාගේ අව­සන් කට­යුතු සිදු කළ දවසේ හැර වෙන එක ම දව­ස­ක­දී­වත් මම නොගි­හින් හිටියේ නැහැ.


ඒ තරම් උන­න්දු­වෙන් පාඨ­මා­ලාව හැදෑ­රුවා. ‍යෞවන සම්මාන සඳහා ඒ කාලය තුළ කෙටි නාට්‍ය කළා. සම්මා­නත් දිනා ගත්තා. එයින් පසුව මහේන්ද්‍ර පෙරේරා කලා­ක­රු­වාගේ නාට්‍ය වැඩ­මු­ළු­ව­ක­ටත් සම්බන්ධ වෙලා හැදෑ­රීම් කරද්දි ධර්ම­සිරි බණ්ඩා­ර­නා­ය­ක­යන්ගේ ‘ට්‍රෝජන් කාන්තාවෝ’ නාට්‍යයේ සොල්දා­දු­වෙක් හැටි­යට රඟ­පෑවා. ඒ කාලෙ ම ධර්ම­සේන පති­රා­ජ­යන්ගේ ‘මතු යම් දවස’ චිත්‍ර­ප­ට­යට නළු නිළි­යන් තෝරද්දි මාවත් ඒ සඳහා තේරුණා. ඒ වගේ ම ජොරම් ද සිල්වාගේ ප්‍රථම සිංහල වේදිකා නාට්‍ය ‘මැක්බත්’ හි ප්‍රධාන චරි­තය රඟ­පා­න්නත් මට අව­ස්ථාව ලැබුණා. තරුණ සේවා සභාවේ සුනිල් ජයන්ත නව­රත්න මහතා සභා­පති ව සිටි­යදී 2000 වසරේ ජන­වාරි 01 වැනිදා සිට විකා­ශය කිරීම සඳහා ටෙලි නාට්‍ය නිර්මා­ණය කළා. එහිදී ජයන්ත චන්ද්‍ර­සිරි අධ්‍ය­ක්ෂ­ණය කළ ‘රැජන’ ටෙලි නාට්‍යයේ චරි­ත­යක් රඟ­පෑ­මෙන් ටෙලි නාට්‍ය ක්ෂේත්‍ර­යට පිවි­සෙන්න මට අව­ස්ථාව ලැබුණා. පසු කාලෙක රඟපෑ සංජීව පුෂ්ප කුමා­රගේ ‘ඉගි­ළෙන මාළුවෝ’, ‘වසන්ත ඔබේ­සේ­ක­ර­යන්ගේ අසනි වර්ෂා’ අශෝක හඳ­ග­මගේ ‘රාණි’ චිත්‍ර­ප­ටත් මගේ සිනමා ජීවි­තයේ මට ලැබුණු සුවි­ශේෂ අවස්ථා යි.


ටෙලි නාට්‍ය අත­රින් විශේෂ වුණු චරිත රංග­න­යන් මොනවා ද…?


මම ප්‍රධාන චරි­ත­යක් කළ පළමු ටෙලි නාට්‍ය ‘හිරුට හොරෙන්’ නාට්‍යය යි. ඒ ගැන අද­ටත් බොහෝ අය හමවුණා ම මාත් එක්ක කතා කර­නවා. පහු­ගිය කාලේ විකා­ශය වුණු ‘කෝළම් කුට්ටම’ ටෙලි නාට්‍යයේ දොළේ මහ­ත්තයා චරි­ත­යත් ගොඩාක් ජන­ප්‍රිය වුණා. ශිව­ගු­රු­නා­දන් අධ්‍ය­ක්ෂ­ණය කළ ටෙලි නිර්මාණ වැඩි ප්‍රමා­ණ­ය­කට මම සම්බන්ධ වුණා. ‘අඳුන් ගිර’ ටෙලි නාට්‍යයේ මම රඟපෑ චරි­තය සිග්නීස් සම්මාන උළෙලේ හොඳ ම නළු­වාට නිර්දේශ වුණා. ශ්‍යාම් ප්‍රනාන්දු කළ ‘සඳ­මා­ලියේ මං පණ­පි­ටින්’ නාට්‍යයේ මං කළ චරි­ත­ය­ටත් හොඳ ප්‍රති­චාර ලැබුණා. ‘සර්ක­ස්කා­රයෝ’ නාට්‍යයේ චරි­ත­යත් එසේ ම යි. මේ දව­ස්වල විකා­ශය වන නාට්‍ය කිහි­ප­යක ම මම රඟ­පා­නවා. ‘පැබ්ලෝ’ ටෙලි නාට්‍යයේ පබලු, ‘රාග’ ටෙලි නාට්‍යයේ රංගන කියන චරිත දෙක මිනිස්සු අත­රට ගිහින් තියෙ­නවා. ‘පහේ ළමයි’ ටෙලි නාට්‍ය­යේත් මම රඟ­පා­නවා. ටිකක් වැඩ වැඩි කාල­යක් උදා වෙලා තියෙ­නවා.


මේ දව­ස්වල ඔබ සම්බ­න්ධ­යෙන් වැඩි­පුර ම කතා කරන්නේ ‘ජහුටා’ ටෙලි නාට්‍යයේ සපු­මල් ගැන නේද..?


ඔව්. ඒ චරි­ත­යට හොඳ ප්‍රති­චාර ලැබෙ­මින් තිබෙ­නවා. ප්‍රහ­සන ගණ­යට අයත් ටිකක් වෙනස් චරි­ත­යක් නිසා මමත් ඒ චරි­ත­යට ගොඩාක් කැම­තියි. ඒ වගේ ම ඒ චරි­තය හරහා සමා­ජ­යට යම් පණි­වු­ඩ­යක් ලබා දෙනවා. ඒ වගේ චරිත මේ සමා­ජයේ ඕනෑ තරම් ඉන්නවා. දැන දැනත් ඒ වගේ අයට මිනිස්සු රැව­ටෙ­නවා. සපු­මල් චරි­තය කාලීන යි.


රංග­න­යෙන් මිදුණු සැබෑ ජීවි­තය කොහොම ද…?


මට පුතෙක් ඉන්නවා. එයාට වයස අවු­රුදු 11යි. ඉගෙ­නීම් වැඩ ඇතුළු ව සියල්ල බලන්නේ එයාගේ අම්මා යි. පුතා කිසි ම පෞද්ග­ලික පන්ති­ය­කට යන්නේ නැහැ. පුතාගේ අම්මා ඒ ගැන විශේ­ෂ­යෙන් උනන්දු වෙනවා. තාත්තා හැටි­යට මගේ යුතු­කම් කොටස ඉටු කර­නවා වුණත් වැඩි ගෞර­වය පුතාගේ අම්මාට හිමි වෙනවා. මගේ කාල­යෙන් වැඩි කොට­සක් රංගන අභ්‍යා­ස­යන් සඳහා යොමු වෙනවා. විවිධ ස්ථාන­වල දේශීය කලා­ක­රු­වන් වගේ ම විදේ­ශීය කලා­ක­රු­වන් සම්බන්ධ වෙලා කරන වැඩ­මු­ළු­ව­ලට මම නොව­ර­දවා ම සම්බන්ධ වෙනවා. රංග­නය වැඩි දියුණු කර ගැනීම සඳහා දෛනික අභ්‍යා­ස­යන් අත්‍ය­වශ්‍ය යි. රඟ­පෑම ජීවි­තයේ කොට­සක් වෙලා ඉව­රයි.

gossiplanka image 2
Previous Post Next Post