ධීව­ර­යන් විඳින දුක රඟ­පාද්දි හොඳින් තේරුම් ගියා -සුරන් දස­නා­යක

gossiplanka image 2
රිදී තිර­යට ආපු වෙනස්ම ආකා­රයේ සිනමා අත්දැ­කී­මක් තමයි අරුණ ජය­ව­ර්ධ­නගේ මාරියා. මාරියා හි ප්‍රධාන නළු­වන් හත් දෙනෙක් ඉන්නවා. ඒ හත් දෙනා අතර අපි බොහෝ දෙනා හඳු­නන හය දෙනෙක් එක්ක තවත් කෙනෙක් අපිට මුණ ගැහෙ­නවා. එයාව පුංචි තිර­යෙන් දැකල තිබු­ණත් දැනෙන රිදී තිරයේ දෙවන වරට දකින්නේ මාරියා තුළින්. ඔහු සුරන් දස­නා­යක. රස­ඳුන මේ කතා­බහ මාරියා හි ටෙනී ලෙසින් ප්‍රේක්ෂ­කයන් අත­රට එන සුරන් දස­නා­යක සම­ඟින්.


කොහො­මද මාරියාහි ටෙනී වෙන්නේ?


අරුණ ජය­ව­ර්ධ­නගේ අධී­ක්ෂ­ණය යටතේ හිරු නාළිකාවේ මම වැඩ කිහි­ප­යක් කළා. ඒ දැන­හැ­ඳුනු­ම්කම් එක්ක අරුණ අයි­යාට මා කෙරෙහි විශ්වා­ස­යක් ඇති වුණා කිය­ලයි මට හිතෙන්නෙ මේ චරි­තය වෙනු­වෙන් මට සාධා­ර­ණ­යක් කරන්න පුළු­වන් වෙයි කියලා.


ඒ එක්කම ‘මාරියා‘ රූගත කිරී­ම්ව­ලට බෝට්ටුවේ යන්න, පිහි­නන්න එහෙ­මත් පුළු­වන් නිසා, නිෂ්පා­දක ඉන්ද්‍ර­ජිත් සිල්වා මහ­තාත් දන්න නිසා එයා එක්කත් කතා කරලා දැවැ­න්ත­යන් හය දෙනා අත­රට හත් වැනියා විදි­හට අරුණ අයියා මාව තෝරා ගත්තා. අරුණ අයි­යාට මම ස්තුති­වන්ත වෙනවා මට මේ චරි­තය ලබා දීම ගැන.


ප්‍රවීණ ශිල්පීන් හයක් එක්ක මේ වගේ චරි­ත­යක් ලැබුණු එක ගැන මොකද හිතන්නේ?


මම හිත­නවා මේ වක­වා­නුවේ ලංකාවේ ඉන්න වාස­නා­ව­න්තම නළුවා මමයි කියලා. මොකද අපේ සින­මාවේ ඉන්න දැවැ­න්ත­යන්, ජන­ප්‍රි­යම විශි­ෂ්ට­යන් හය දෙනෙක් එක්ක ස්ක්‍රීන් එක බෙදා ගන්න මට වාස­නාව උදා වුණා. ඒ වගේම සම්මා­න­නීය අධ්‍ය­ක්ෂ­ව­ර­යෙක්, චන්න දේශ­ප්‍රිය වැනි ප්‍රවීණ කැමරා අධ්‍ය­ක්ෂ­­ව­ර­යෙක් යටතේ මට වැඩ ­ක­රන්න අව­ස්ථාව ලැබුණා.


ඒක වාස­නාව වගේම මට ඒ කාලය තුළ මට ලොකු ප්‍රෙෂර් එක­කුත් වුණා. මොකද මම හැම­වෙ­ලා­වේම හිතුවා මේ අය එක්ක මම කොහො­මද එකට මුහු වෙන්නේ කියන එක. හැබැයි දව­සක් දෙකක් යද්දී මට තේරුම් ගියා අලුත් කෙනෙක් කියලා මට වෙන­සක් නැහැ කියලා. එක පවුලේ අය වගේ මාව පිළි­ගත්තේ. මහේන්ද්‍ර පෙරේරා කියන්නේ අපිට ගුරු­පි­යා­ණන් කෙනෙක්. ඒ වගේම ප්‍රියන්ත සිරි­කු­මාර, හේමාල්, දසුන්, දර්ශන් අශාන් වැනි ප්‍රවී­ණ­යන් එක්ක වැඩ කරන්න ලැබී­මත් වාස­නා­වක්. ඒ වාස­නාව මට මාස ගාණක් විඳින්න අව­ස්ථාව ලැබුණා. දමින්ද මඩ­වල, ඇඩම් අයියා ඇතුළු යුනිට් එකේ හැමෝම එක පවු­ලක් වුණා. මේ අය එක්ක වැඩ කිරී­මත් මම ලබපු සම්මා­න­යක්.


මුහුදු ජීවිතේ අත්දැ­කීම කොහො­මද ජිවි­ත­යට එකතු කර ගත්තේ?


මම කලින් මුහුදු ගිහින් තියෙ­නවා. ඒත් රස්සා­වට මුහුදු ගිහින් නැහැ. විශේ­ෂ­යෙන්ම මේ වෙලාවේ අපේ ධීවර සහෝ­ද­ර­යන් මතක් කරන්න ඕනේ. මුහුදු යනවා කියන එක ලෙහෙසි පහසු කාර­ණ­යක් නෙවෙයි. බෝට්ටු­වක් ඇතුළේ මාස ගණ­නක් ඉන්නවා කියන්නේ ඒ තුළ ඉන්න හය හත් දෙනාගේ ජීවිත එකම රාමු­වක් ඇතුළේ තියෙන්නේ. හිතා­ගන්න බැරි විදි­හට කුණාටු එනවා. හිතා­ගන්න බැරි විදි­හට මාරියා එනවා. සැඩ සුළං එනවා. ඒ හැම එක­ක­ටම මුහුණ දෙන්න ඕනේ. ධීවර සහෝ­ද­ර­යින් ලොකු ජීවිත අව­දා­නම් එක්ක මේ වැඩේ කරන්නේ. අපි හැමෝ­ටම ඒ ලබපු අත්දැ­කීම එක්ක ඒක හිතා­ගන්න පුළු­වන් වුණා. ධීවර සහෝ­ද­ර­යින් විදින දුක තේරුණා.


ඒ නිසා මම රජ­ය­ටත් කියන්නේ උප­රිම පහ­සු­කම් මේ ධීවර සහෝ­ද­ර­ය­න්ටත් ලබා දෙන්න කියලා. මොකද බෝට්ටු­වක් ඇතුළේ අස­නීප වුණාම එතන ඉන්න වෛද්‍ය­වරු වෙන්නෙත් නර්ස්ලා වෙන්නෙත් ඒ ඉන්න අයම තමයි. උයන්න ඕනේ මාළු අල්ලන්න ඕනේ. පාස­ල්ව­ලින් ඉගෙන නිසි අධ්‍යා­ප­නය නොලැ­බු­වත් මුහුද ගැන ඔවුන් තුළ තියෙන්නේ පුදුම දැනු­ම්වත් බවක්. ධීව­ර­යින්ට ජය­වේවා කියලා තමා කියන්න තියෙන්නේ.


මේ සිදු­වීම් අතර අම­තක නොවන මත­ක­යන් ඇති…


අපි මේ නිර්මා­ණය කරන්න කතා කරපු පළමු මීටින් එකේ ඉඳන් ෆිල්ම් එක ඉවර වෙන­කම්ම හැම­දෙ­යක්ම මට අම­තක නොවන මත­ක­යන්. එච්ච­ර­ටම දැනුන වැඩක්. ස්ක්‍රිප්ට් රීඩින් එකේ ඉඳන් දව­සින් දවස එකතු වුණේ අලුත් අත්දැ­කීම්. කිලෝ ගණ­නක ලොකු කොප්ප­රෙක් කපන්න තිබ්බා. කෑලි කරලා උඩට ගන්න එක. ඒ දේවල් පුදුම වැඩ. ඒ සියල්ල අපි රියල් විදි­හට කළේ. අපිව කුණා­ටු­ව­කට අහු­වුණා. තව පොඩ්ඩෙන් පළමු දව­සෙම මහේන්ද්‍ර අයි­යාගේ කකුල දෙකට කඩලා යන විදිහෙ අන­තු­රක් වුණා. අපි හැමෝ­ටම ජීවිතේ කව­දා­වත් අම­තක නොවන පුදුම සිදු­වීම්. මේ තුළ ආසාව, බය, උද්‍යෝගය හැම දෙයක්ම එකට තිබුණු නිර්මා­ණ­යක්. රසි­ක­යන් තමයි මේ නිර්මා­ණය බලලා ඒ දේ ගැන විවේ­ච­නය කරන්න ඕනේ.


මේ ඔබේ දෙවන සිනමා අත්දැ­කීම, පළමු සිනමා අත්දැ­කීම ගැනත් මතක් කරමු


මගේ පළමු සිනමා අත්දැ­කී­මත් අරුණ ජය­ව­ර්ධන අයියා එක්කම තමයි සිදු වෙන්නේ. 1970 ලව් ස්ටෝරි චිත්‍ර­ප­ටය. ඒ වෙද්දී ටෙලි නාට්‍ය කිහි­ප­යක පොඩි පොඩි චරිත කර­මින් හිටියේ. ඒ නිසා මට මේ ලැබුණු කුඩා අව­ස්ථා­වත් මම සින­මාවේ වැඩ වෙන්නේ කොහො­මද කියන එක දැන ගන්න අව­ස්ථා­වක් කර ගත්තා.


මාරියා ගැන ලාංකික ප්‍රේක්ෂ­ක­යන් අතරේ මොන වගේ විශ්වා­ස­යක් ද තියෙන්නේ?


ඇත්ත­ටම මේ වෙද්දී ලාංකික ප්‍රේක්ෂ­ක­යන් අතර ලොකු විශ්වා­ස­යක් ඇති වෙලා තියෙ­නවා. හරි දෙයක් හැදු­ණොත් මිනිස්සු එනවා. මට දැනුණේ එච්ච­රයි.


හොඳ වැඩ නැතුව ලාංකික ප්‍රේක්ෂ­ක­යන්ට දොස් කියන්න බැහැ. මේ අවු­රුද්දේ ආව නිර්මාණ සාර්ථ­කයි කියල කියන්න පුළු­වන්. ප්‍රේක්ෂ­ක­යන් බොහොම ආද­රෙන් භාර ගත්තා.


ඉදි­රියේ දකින්න පුළු­වන් නිර්මාණ මොන­වද?


ජගත් ආනන්ද අයි­යාගේ යකඩ මන­මාලි චිත්‍ර­ප­ටය එන්න තියෙ­නවා. එහි මට හොඳ චරි­ත­යක් ලැබුණා. ඒ එක්කම ශ්‍යාම් අයි­යාගේ කොටුව පිට­කො­ටුව කියන කොටස් සීමිත ප්‍රමා­ණ­යක වැඩක් එන්න තියෙ­නවා. රංග ප්‍රේම­රත්න අධ්‍ය­ක්ෂ­ණය කරන ජැෆ්නා­ද­රය නාට්‍යයේ රංග­න­යෙන් දායක වුණා. තව සිනමා නිර්මාණ දෙක තුනක් කතා කර­මින් තියෙ­නවා. ඒ එක්කම තව ටෙලි නාට්‍ය කිහි­ප­ය­කම වැඩ කර­නවා

gossiplanka image 1
Previous Post Next Post